+420 776 049 897 pravdivy@opreal.cz

Příprava nemovitosti před prodejem: Klíč k rychlému a úspěšnému prodeji

18. 2. 2025 | Prodej nemovitosti

Kvalitní příprava nemovitosti na prodej je naprosto klíčová, pokud chcete maximalizovat cenu a minimalizovat dobu strávenou inzerce. Tato fáze, pokud je provedena důsledně, může zásadně ovlivnit úspěch celého procesu.

Takže pokud máme již provedenou důkladnou prověrku právního stavu nemovitosti a víme že jejímu prodeji nic nebrání můžeme se směle pustit do tohoto:

1. Fyzická příprava nemovitosti První krok zahrnuje vyklizení, důkladný úklid a často i výmalbu. Výmalba dodá nemovitosti pocit čistoty, novosti a svěžesti, což je obzvláště důležité po vystěhování nábytku. Nemovitost bez výmalby může působit zanedbaně a odrazovat zájemce. V případě vyklízení platí že více je více,.. tj. čím více se podaří nemovitost vyklidit a odosobnit tím lepší dojem můžete zpravidla následně vytvořit.

2. Homestaging nebo virtuální staging Homestaging je proces, kdy je interiér zařízen či upraven tak, aby vypadal co nejatraktivněji pro potenciální kupce. Pokud je nemovitost prázdná nebo nevhodně zařízená, lze použít virtuální staging, který pomůže zájemcům představit si prostor a např. velikost jednotlivých místností. Tento proces je kouzlení po kterém nezřídka samotní prodávající prohlašují, jakou to mají najednou hezkou nemovitost. Jednou se mi dokonce stalo že majitelé, když viděli svůj byt zařízení s homestagingem, tak ho najednou nechtěli prodat.

3. Profesionální fotografie a virtuální prohlídky Kvalitní fotografie jsou nutností. Profesionální realitní fotograf umí zachytit nejlepší ústřední body nemovitosti a zajistit, že bude vypadat co nejlépe a přitom odpovídat skutečnosti. Virtuální prohlídky mohou být užitečné zejména u nemovitostí ve špičkovém stavu nebo u těch, kde lze očekávat zájemce ze zahraničí, kteří se nemohou jednoduše dostavit na osobní prohlídku.

4. Videoprezentace Video může být skvělým doplňkem u specifického typu nemovitosti, ale sám nejsem jeho velkým fanouškem. Bohužel mám zkušenost, že funguje spíše pro propagaci makléře jakožto náborový argument ale nikoliv nemovitost jako takovou.

5. Dispoziční plánek a letecké snímky Dispoziční plánek je nezbytným podkladem, který kupujícím pomůže lépe pochopit rozmístění a velikost pokojů. Letecké snímky pořízené dronem jsou skvělé pro prezentaci okolí a pozemků.

6. Marketingová brožura Atraktivní marketingová brožura by měla obsahovat veškeré důležité informace: list vlastnictví, dispoziční plánek, zálohy na energie, prohlášení vlastníka, postup koupě, aj. Zpravidla cca 10 ‑20 stran, které velmi pozitivně hodnotí zájemci.

7. Technické prověření nemovitosti Je vhodné zajistit, aby byly funkční veškeré rozvody (voda, elektřina, plyn). U starších nemovitostí může být užitečné provést např. měření vlhkosti, radioaktivity nebo provedení celkové technické inspekce nezávislým odborníkem. 

8. Označení nemovitosti Umístění plachty s nabídkou prodeje na nemovitost nebo letáku na domovní nástěnku je jednoduché, ale účinné opatření.

9. Webová stránka nemovitosti Pro zajímavé nemovitosti je vhodné vytvořit samostatnou webovou stránku s kompletní prezentací, která může přitáhnout pozornost a zvednout atraktivitu v očích zájemců.

.. No a proč se vyplatí kvalitní příprava? Kupující ocení, pokud mají veškeré informace tzv. na stříbrném podnose. Ideální je, když jsou již před prohlídkou seznámení s tím, že nemovitost odpovídá jejich požadavkům. Dobře připravená nemovitost pak vyvolá pozitivní emoce a zájemci se na prohlídce snáze zamilují. Naopak nedostatek informací či jejich neprofesionální prezentace a nepřipravenost mohou vyvolat pochybnosti a odradit potenciální kupce.

Ondřej Pravdivý

Ondřej Pravdivý

specialista na prodej bytů a domů, autor článku

Poskytuji komplexní realitní servis na špičkové profesionální úrovni.
Mojí specialitou je převážně prodej nemovitostí pro bydlení – byty, rodinné domy, chaty a také stavební pozemky, zejména v Praze a Středočeském kraji.

~

Pocit bezpečí a korektní přístup,

abyste mohli klidně spát.

Komplexní servis,

abyste se mohli věnovat tomu, co máte rádi.

Spolehlivý partner,

aby byl prodej úspěchem.

Srdcař od Berounky

přečtěte si rozhovor >>